Названо першу небезпечну ознаку розвитку цукрового діабету

13 листопада 2021, 01:35
Рівні фоллістатину управляються в організмі регуляторним білком глюкокінази.
Діабет
Діабет можна попередити / УНІАН

Міжнародні дослідники з'ясували, що діабет другого типу можна передбачити за вмістом в крові білка фоллістатину ще за 19 років до початку розвитку захворювання. Про це йдеться в статті, опублікованій в журналі Nature Communications.

Вчені проаналізували стан здоров'я більше п'яти тисяч пацієнтів у Швеції та Фінляндії протягом від чотирьох до 19 років.

"Ми знайшли, що за високими рівнями фоллістатину в крові можна передбачити виникнення хвороби за термін до 19 років незалежно від інших факторів ризику, таких як вік, індекс маси тіла, рівень глюкози в крові, дієта і фізична активність", - розповів провідний автор роботи, доцент Лундського університету Ян Де Маринис.

У підсумку стало відомо, що фоллістатин розщеплює жири в жировій тканині, а це призводить до накопичення ліпідів в печінці, тим самим збільшуючи ризик розвитку неалкогольної жирової хвороби печінки.

"Повногеномний пошук асоціацій, проведений серед більш ніж п'яти тисяч шведів, британців та італійців, показав, що рівні фоллістатину управляються в організмі регуляторним білком глюкокінази (GKRP)", - резюмували вчені.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що багаті жирами продукти мають протизапальний захист і протистоять поширенню вірусу.

Також раніше експерти оприлюднили перелік осінніх продуктів, які сприяють схудненню.